Negrelliho viadukt byl vybudován jako součást Severní státní dráhy. Prochází přes k.ú. Nové Město, Karlín, Holešovice a Bubeneč. Projekt vypracovali inženýři Perner a Negrelli, na realizaci se však ani jeden nepodílel. Most postavený v letech 1846-49 od nádraží přes území Nového Města, Karlína, Vltavu a ostrov Štvanici, přes kú. Holešovice do Buben měl celkovou délku 1 111m a 87 původních klenutých obloků. Negrelliho viadukt má jednotnou architektonickou koncepci a stavební provedení. Je postaven z kamenného kvádříkového zdiva, nad řekou ze žuly. Nad pevninou jsou plné oblouky, které tvoří hluboké arkády s prostou římsou v nasazení oblouku, nad vodou jsou oblouky segmentové, které vycházejí ze zaoblených pilířů s houbovitým zakončením. Čela oblouků jsou ozdobně vyskládána z klenáků. Viadukt je zakončen římsou, nad kterou bylo původně zděné zábradlí, někde později nahrazené kovovým. S Negrelliho viaduktem souvisí viadukty dále na trati a hradlo: I - oblouk viaduktu na k.ú. Holešovice - Oblouk viaduktu je sevřen v náspu, je zděný, završený římsou. Čelo oblouku průjezdu je vyskládáno z klenáků, v průjezdu při patě klenby probíhá římsa. (parc. č. 2415/1) II - oblouk viaduktu na k.ú.Bubeneč v Královské oboře(parc. č. 2164/1).Proveden v betonu, průjezd rámován 2 pilíři III - oblouk viaduktu na k.ú.Bubeneč v Královské oboře(na pč. 2164/16) - v betonu s hlavním segmentově zaklenutým obloukem a dvěma bočními - půlkruhově zaklenutými. čp.245 - hradlo Objekt hradla situovaný v místě napojení mladší východní větve viaduktu, ve spodní s kamenným lícovaným zdivem, v horní zdivo hrázděné s výplněmi z režných cihel. Na východní straně drobný přístavek. Objekt patrně z r. 1871 vznikl při rozšíření viaduktu o jeho cihelnou část ke stanici Hrabovka v místě větvení obou částí viaduktu. Architektonicky hodnotný objekt je nedílnou stavební i funkční součástí viaduktu státní dráhy. Na pozemku parc. č. 879, k.ú. Karlín)