Dostavba Národního divadla (autoři Ing. arch. Pavel Kupka (SÚRPMO), Ing. arch. Karel Prager (Atelier 3 Projektového ústavu Výstavby hl. m. Prahy). Komplex sestává z objektu Nové scény sledujícího uliční čáru zástavby Národní třídy, navazující restaurační budovy a provozní budovy s průchodem do Ostrovní ulice. Tyto objekty i historickou budovu divadla propojuje pět až šest podzemních podlaží. Charakteristická je pro dostavbu uvolněnost parteru osazením objektu Nové scény na „nohách“ a vytvořením průchodu provozní budovou a vytvoření rozlehlé piazzetty uvnitř komplexu. Klidovou ozeleněnou část areálu představuje zahrada kláštera sv. Voršily, která je i dnes, ač nespadá majetkově pod Národní divadlo, přístupná průchodem vedle restaurační budovy. Architektonické ztvárnění objektů dostavby sleduje jednotnou koncepci solitérních hmot s kónicky se zužujícími horními částmi. Charakteristickým materiálem exteriéru areálu je kámen - dlažba piazzetty tvořená hrubě broušenou libereckou žulou a obklad nosných pylonů z žulových desek upravených tryskáním - a skleněné pláště budov tvořené bronzově zbarvenými skleněnými plochami osazenými do tmavě eloxovaných profilů. Ztvárnění fasády části Nové scény se od ostatních liší použitím atypických akustických tvarovek. V podzemních podlažích tvořících společnou podnož pro všechny nadzemní objekty je umístěno technické zázemí, pomocné provozy pro historickou budovu (sklady dekorací, nábytku, garderoby), dílny, patrové garáže, sklady, v části prvního suterénu při Národní třídě sklady a šatny Nové scény. Exteriér Nové scény je rozdělen na dvě kompaktní části, obě se zkosenými hranami a plynule ustupující horní partií, východní hladkou transparentní s pláštěm z determálního skla (velkoplošné zasklení lepeným sklem Conex osazeným do kotevních terčů, modul zasklení 240 cm, výškové členění 341 cm) přiléhající k sousednímu klášteru sv. Voršily a rozšířenou západní zvednutou na masivních pilířích. Tato část je obložena foukanými skleněnými tvarovkami o rozměru 80 x 60 x 40 cm a váze 40 kg vyrobenými ve sklárnách Kavalier v Sázavě podle návrhu Stanislava Libenského a Jaroslavy Brychtové. Pro výrobu tvarovek bylo použito vůči klimatickým změnám odolné sklo SIMAX mající jemně nazelenalé zbarvení. Z tohoto důvodu bylo sklo ošetřeno ozářením, aby získalo teplejší barvu. Odlišností profilů tvarovek vzniká dohromady reliéfní povrch. K provedení pláště části objektu z těchto tvarovek uchycených na nerezových kotvách bylo přistoupeno z důvodu nutnosti dostatečného akustického odclonění hlediště a jeviště od rušné Národní třídy. Skleněné tvarovky tvoří vnější vrstvu těžkého fasádního pláště tvořeného fasádními prvky „FeAl“ s kamenným obkladem. Interiéru veřejnosti přístupných prostor Nové scény dominuje obklad kamennými deskami ze zeleného leštěného kubánského mramoru Serrano Verde, který je charakteristickým propojujícím prvkem interiéru společenských a veřejných komunikačních prostor Nové scény. Obklady vnějších stěn podnože jsou ze žíhané žuly, dlažby navazující na venkovní podložkovou dlažbu piazzetty žulové smirkované. Interiéry všech objektů dostavby Národního divadla spojuje jednotné grafické řešení orientačního systému, piktogramů a označení místností. Uplatňují se zde tři velikosti nosičů znaků používané v závislosti na významu sdělení. Hliníková nosná lišta umožňuje variabilní vkládání černých výlisků nesoucích znaky. Výtvarné, skladebné a technické řešení navrhl Karel Prager, grafiku znaků Rostislav Vaněk. Sjednocujícím prvkem objektů dostavby Národního divadla je také průmyslový design, konkrétně kování dveří, nerezová madla prosklených dveří, popelníky, odpadkové koše, stojany na deštníky. Autorem návrhu byl průmyslový výtvarník Jan Tatoušek. Architektonické ztvárnění zahrady je dílem architektů Pavla Kupky a zahradního architekta Otakara Kuči. Návrhy interiérů Nové scény vytvořil Karel Prager za spolupráce výtvarníků Martina Sladkého, Zorky Smetanové, Pavla Hlavy, Jaroslava Štursy a Františka Víznera. Hlavní vstup z Národní třídy umístěný v hladké transparentní části doplňuje kovový emblém od Zdeňka Kolářského a O. Patery. Nábytek - křesla hlavního sálu - návrh K. Prager, nábytek volný typový - stohovatelné židle orchestřiště, TON Bystřice pod Hostýnem; křesla doplněná stolky a květinovými stolky, KODRETA Myjava, autor návrhu Viliam Chlebo.