Průjezdní Ševčinská štola je součástí cesty, po níž se přepravovala vytěžená ruda z nádvoří Ševčinského dolu přes most nad ulicí Pod kovárnami a dále ulicí Pod struhami k portálu dopravní štoly, vystupující na povrch ve svahu u úpravny dolu Vojtěch. Na této trase byla v l. 2004 - 06 částečně rekonstruována v povrchovém úseku v délce 230 m stará úzkokolejná železniční dráha z r. 1884 od dolu Ševčiny po portál štoly. Vlastní štola je dosud neprůjezdná. Poměrně krátká štola (délka cca 200 m), vyražená pravděpodobně již v roce 1813, sloužila výhradně k dopravě stříbrné a olověné rudy důlním koněspřežným vláčkem. Štola vyúsťuje portálem přibližně směrem k jihozápadu na začátku ulice Pod struhami západně od výše položené kolem procházející Husovy ul. v koutě zvýšeného terénního břehu. Jeho takřka svislé srázy jsou zpevněny tarasními zdmi z lomového kamene, nově vyspárovaného. Tarasní zdi, vysoké 3 - 4 m, se na sebe napojují téměř pravoúhle, v jejich spojení je osazen vlastní portál. Portál s otvorem ve tvaru převýšené poloviční elipsy je vyzděn z velkých pravidelně otesaných žulových kvádrů, v ose záklenku oblouku je zdůrazněn vrcholový klenák. Portál je završen přímým trojdílným kladím s hladkým vlysem, do něhož je dnes zasazena nová deska s nápisem ŠEVČINSKÁ ŠTOLA. Celková výška stavby je asi 4 m, výška vlastního otvoru štoly je cca 2,5 m. Ústí portálu je uzavřeno novou dvoukřídlovou železnou mříží snýtovanou s plochých prvků. Portál je mladší než samotná štola, byl zbudován patrně až při zřízení úzkokolejné koňské železnice v r. 1884. Štola, prozatím nezpřístupněná, je zaklenuta valenou klenbou profilu vysokého půlelipsového oblouku, klenba i stěny štoly jsou složeny z velkých kusů lomového kamene hrubě opracovaného do tvaru nepravidelných kvádrů. Předmětem ochrany je: portál štoly s oboustranně navazující tarasní zdí - na p.p. 677/5. Vlastní štola, jejíž je portál pouhou přirozenou součástí, není dosud předmětem ochrany.