silniční most

Silniční most s ocelovou nýtovanou konstrukcí je situován 1,5 km severně od Janovic nad Úhlavou, na jižním okraji obce Rohozno a převádí silnici III. tř. spojující Janovice a Rohozno přes řeku Úhlavu.Most tvoří oblouková nýtovaná příhradovina (horní pás je lomený) s maximální výškou 4,23 metrů. Je uložen na opěrách s lícem z kamenných kvádrů. Jeho rozpětí je 31,5 metru. Mostovka byla zřejmě vyměněna v roce 1983 při celkové opravě. Hlavní nosníky jsou příhradové obloukové s lomeným horním pasem (max. výška nosníku je 4,23 m). Mostní konstrukce má jedno pole o rozpětí 31,5 m a je uložena na obou koncích přes dvě ložiska na opěrách s lícem z kamenných kvádrů. Most je kolmý, má průjezdnou šířku 4,6 m. Konstrukce mostovky je uložena přes systém podélníků a příčníků na spodní pasy hlavních nosníků. Příčníky mají podobu nosníků výšky 590 mm, složených do průřezu I z plechu tl. 8mm a 2+2 profilů L 70/70/8, a je jich celkem 11. Podélníky jsou tvořeny pěti profily I č. 200. Ztužení mostní konstrukce pod mostovkou dvěma profily L 100/100/12 diagonálně vždy přes 2 pole vymezená příčníky. Mostovka z ocel. svodidlových pásnic přebet. železobeton. deskou, vozovka je živičná. Popis 2021: Silniční most s ocelovou nýtovanou konstrukcí je situován na jižním okraji obce Rohozno a převádí silnici III. tř., vedoucí do Janovic nad Úhlavou přes řeku Úhlavu. Most o jednom poli je tvořen dvěma příhradovými nosníky s horním obloukovým (segment oblouku) pasem a spodní prvkovou vodorovnou mostovkou - uloženo na zděných podporách. Vozovka je živičná. Mostní konstrukce o rozpětí 31,5 m a průjezdné šířce 4,6 m je uložena na obou koncích přes dvě ložiska na zděných opěrách. Líc opěr kamenných kvádrů zřejmě dodatečně opatřený stříkaným betonem. Hlavní nosníky jsou příhradové obloukové s horním segmentovým pasem (max. výška nosníku je 4,23 m), jednotlivé prvky spojovány pomocí nýtů. Konstrukce mostovky složena z příčníků a podélníků, na které je uložena mostovka z tvarovaných plechových profilů. Příčníky mají podobu nosníků výšky 590 mm, složených do průřezu profilu „I“ z plechu tl. 8mm a 2 + 2 profilů „L“ 70/70/8 - celkem 11 Ks. Podélníky jsou tvořeny pěti profily „I“ č. 200. Ztužení mostní konstrukce pod mostovkou zajištěno dvěma profily L 100/100/12 diagonálně vždy přes 2 pole vymezená příčníky. Mostovka z ocelových svodidlových pásnic přebetonována železobetonovou deskou, na které je položena živičná vozovka. Na svislicích hlavních nosníků uchyceno zábradlí, které se nad zděnými opěrami na předmostí v půdorysu pravoúhle rozšiřuje a je zakotveno na spodní straně do velkých hladkých kamenných krycích desek. Zábradlí složeno z vodorovně kladených prvků profilu „U“ a horního „madla“ z profilu „L“. Na hlavním nosníku se dochoval původní štítek s nápisem: / LEOPOLD SCHIFAUER / MOSTÁRNA KLATOVY / MOST II. TŘ. ZHOTOVEN R. 1907 / DLE MIN. - NAŘÍZ - Č 21817 / MAX ZATÍŽENÍ POVOZEM 6000 KG. /. Na koruně zdiva předpolí mostu stojí kamenný pamětní kříž. Sokl nad čtvercovým půdorysem je hladký, zakončený odsazenou okosenou římskou, z něj vyrůstá hladký mírně kónický dřík ukončený římsovou hlavicí, do níž je osazen dekorativní litinový latinský kříž.