Most č. 29-003 se nachází na silnici, spojující Tábor a Písek a leží mezi obcemi Podolí I a Temešvár, jejichž katastrální hranice prochází zhruba středem délky mostu. Postaven byl vedle staršího empírového řetězového mostu, vystavěného v letech 1847 – 1848, který byl v roce 1960 rozebrán a přemístěn k obci Stádlec. Nový most svými devíti oblouky překlenul celé vltavské údolí, dnes Orlickou vodní nádrž. Projekt mostu byl připravován v letech 1935 – 1938, stavba realizována v letech 1939 – 1942 firmou ing. B.Hlavy z Prahy. Délka mostu je 510 m, šířka 8,5 m, vozovka se nachází ve výšce 55 – 65 m nad hladinou jezerní přehrady. Celková délka mostu je 510 metrů, šířka 8,5 metru, z čehož 6,5 metru je průjezdný profil vozovky (dnes již nedostačující), po obou stranách jsou pěší chodníky šířky 1 m. Horní mostovka je vynesena devíti oblouky, z nichž největší má rozpor 150 m, na pravém vltavském břehu je šest dalších menších oblouků o rozpětí 35,65 metru, na levém dva oblouky. Tvar hlavního oblouku je parabolický, vetknutý - původní záměr byl údajně postavit klenbu kruhovou. Obavy projektantů, že po změně klenby na parabolickou už nebude most působit tak monumentálně, se naštěstí nepotvrdily. Šířka parabolické klenby ve vrcholu je 7,5 metru, v patkách 9,5 metru, vzepětí klenby je 41,8 m. Hlavní klenba nese další dvě menší, polokruhové klenby. Vzepětí osmi menších kleneb je 9,8 m. Mostovka probíhá ve výšce 58 metrů nade dnem Orlické přehrady. Úseky mezi styčnými body s oblouky je vynesena pěti podélnými a jedním příčným žebrem. Zábradlí mostu je betonové, plné, parapetní madlo železné, opatřené velkými špunty. U konců je zřízen betonový sloupek se strukturovaným povrchem, za ním zábradlí pokračuje krátkým, polokruhově vyhnutým úsekem, zakončeným podélným pilířkem se zaobleným horním koncem. Na jihozápadním sloupku je osazena deska z tmavé žuly se zlatým nápisem: „Most Podolský / Postaven 1939“, na protilehlém, severozápadním sloupku osazena novodobá deska ze světlé žuly s nápisem: „REKONSTRUKCE 1995 – 1996“. Na jihozápadním podélném pilířku v zakončení zaoblené zídky zábradlí je osazena obdélná deska se světlé nahnědlé žuly s nápisem: „HERE WE´WE GOT TO STOP A WAIT LONG TWO WEEKS / FOR THE RUSSIANS TO SHOW UP...“ / 6.TH MAY 1945 / „STÁLI JSME TU DLOUHÉ DVA TÝDNY A ČEKALI / NEŽ SE OBJEVILI RUSOVÉ...“ / DESKA ODHALENA 6.KVĚTNA 2000 / MILITARY CAR CLUB PLZEŇ. Vozovka na mostě je živičná, stejně tak zvýšené chodníky, které jsou ohraničeny kamennými obrubníky. Když se hladina Vltavy po jejím napuštění v roce 1960 zvedla o 19 metrů, bylo nutno patky dvou dutých pilířů na obou stranách širšího oblouku, které v době stavby před realizací Orlické přehrady byly založeny na suchu, zabezpečit proti stálému působení vody zpevňujícími obrubami. Podél severní strany mostu je na dodatečně zřízených železných konzolách vedeno oplechované potrubí.