Třípodlažní stavba protáhlého obdélného půdorysu zbudovaná při mohutné hmotě náspu železničního tělesa, jehož nejstarší, do náspu integrovanou částí je viadukt tratě z konce 30. let 19. st.. Budova je tvořena spodní mohutnou soklovou částí přímo přiléhající v šíři 16 oblouků k viaduktu, jehož klenby byly integrovány do skladištních prostor, a horní ustupující dvoupodlažní stavbou obklopenou z obou podélných stran nákladní rampou nesenou soklem budovy, která je na vnější západní straně přístupná komunikací vedenou přes samostatný most překlenující ulici Hybešovu souběžně s východně od něj vedeným železničním mostem. Průčelí budovy z dvoubarevného režného cihlového zdiva a z lomového kamene jsou v přízemní/suterénní předstupující části na dlouhé západní straně opatřená nad nízkou obslužnou rampou soklem z kamenných kvádrů. Průčelí je zde prolomeno segmentově zaklenutými okenními otvory a pravoúhlými portály vjezdů flankovanými pilastry nesoucími římsové kladí završené trojúhelníkové frontony zasahujícími do pásu atiky. Prolamovaná atiková zídka ukončující spodní soklovou část slouží jako zábradlí terasy, po níž je vedena horní rampa. Horní dvoupodlažní nástavba má podobu velice dlouhého ležatého hranolu ukončeného na severovýchodě symetricky komponovanou hmotou administrativního pavilonu strmě se tyčícího nad ulicí Úzkou. Průčelí pavilonu jsou členěna centrálními rizality završenými zalamovanými trojúhelníkovými štíty a lizénovými rámci vymezujícími pole, v nichž jsou prolomeny otvory zaklenuté v nižším podlaží půlkruhově a v horním segmentově. Průčelí dlouhého těla budovy za pavilonem jsou pravidelně traktována lizénovými rámci a pilastry do krátkých polí prolomených v 1. NP segmentovými vstupy a okenními otvory a v 2. NP velkými okenními otvory termálními. Pilastry jsou završeny profilovanými hranolovými nástavci vystupujícími na způsob cimbuří z pásu korunní římsy nesené hustým sledem konzol; na severozápadní straně svírají pilastry pět v pravidelných intervalech rozmístěných rizalitů ukončených štíty. Pavilon kryje valbová střecha, z níž vystupují sedlové stříšky štítů rizalitů, dlouhé tělo budovy je završeno sedlovou střechou opět členěnou sedlovými stříškami štítů rizalitů. Rozlehlé skladovací prostory v interiéru byly propojeny výtahy a skluzy. V interiéru jsou dochovány autentické dlažby, dveře a litinové zábradlí schodiště.