Nárožní stavba spořitelny nepravidelného půdorysu vyplňuje severovýchodní část náměstí a zaoblením západního průčelí kopíruje konfiguraci ulice ústící z náměstí. Jedná se o dvoupatrový kubický objekt s rovnou střechou opatřený cihelným obkladem, ke kterému do úrovně prvního patra přiléhá na západním průčelí přesahující část opatřená původně travertinovým obkladem. Na vstupním průčelí tento přesah vytváří jakýsi rizalit ukončený terasou, který tvoří protipól zachovaného průčelí „Klemencovska“. Centrální část se vstupy do spořitelní haly a muzea kryje arkádové podloubí přístupné po předloženém schodišti ukončené terasou a osazené alegorickými sochami Práce v podobě skláře (autor Jaroslav Brychta) a Spořivosti (autor Ladislav Přenosil). Dispozičně byla budova rozdělena na suterén, ve kterém se nacházelo skladovací zázemí objektu a také zde byl vybudován kryt. Zvýšené přízemí vyplňovaly převážně prostory sloužící spořitelně, nacházela se zde spořitelní dvorana, trezor, kancelář ředitele apod. Spořitelní dvoranu prosvětluje rozsáhlé stropní okno kopírující zaoblení fasády. Zařízení dvorany se zachovalo ve velice autentickém stavu včetně spořitelních skříní, přepážek. Za zmínku stojí především prostor pokladny s leptanými skly s nápisem „KDO ŠETŘÍ MÁ ZA TŘI“, který obklopují tři mužské postavy zprava a mince s pokladničkou zleva (autor návrhu Zdeněk Juna) a paravanem/zástěnou s nápisem „POKLADNA“. V centru dvorany je umístěna skleněná fontána od Aloise Meteláka. Dále se zde dochovala původní oboustranná lavice a lavice s psacím pultem. Ředitelna je vybavena původním mobiliářem jen psací stůl byl deponován do muzea. Zajímavá je také mozaika v přístupové hale s motivem skláře zhotovená Janem Tumpachem podle návrhu Oldřicha Žáka. První patro, až na prostor za fasádou Klemencovska, který byl vyhrazen muzeu, sloužilo také potřebám spořitelny. Nacházela se zde honosná zasedací místnost umístěná do předsazené části s leptanými skly trojdílného okna s motivem alegorických postav na pozadí železnobrodských motivů zhotoveného dle návrhu Zdeňka Juny. Na stropě se nachází motiv zvěrokruhu v úpravě imitující kov. Dále se zde nacházela tzv. tichá úřadovna. Druhé patro využívalo muzeum. Do dvorního traktu domu byly v úrovni přízemí a patra umístěny byty.