Železniční stanice Osek – město stojí na západním okraji intravilánu města Oseku, tvoří ji staniční budova čp. 152 stojící na východní straně kolejí, dřevěný hospodářský objekt stojící při severním průčelí staniční budovy a do 12. X. 2007 dřevěné skladiště, které v tento den zlikvidoval požár – proto bylo v roce 2008 zrušeno jeho prohlášení za kulturní památku. Severně od dřevěného hospodářského objektu stojí památkově nechráněné zděné záchodky z doby výstavby trati. Patrový částečně podsklepený objekt obdélného půdorysu s přízemním přístavkem k jižní části západního průčelí. Je zastřešen sedlovou střechou krytou čtvercovými vláknocementovými šablonami šedé barvy kladenými na pokos, přístavek je pod polovinou valbové střechy malého sklonu kryté plechem. Okna v přízemí jsou dvojitá ven a dovnitř otvíravá trojkřídlá do T dělená, osazená v líci fasády a zaklenutá plným obloukem, dolní křídla mají po třech tabulkách, půlkruhové křídlo nad poutcem má tabulky čtyři. V patře jsou okna dvojitá dovnitř otvíravá čtyřkřídlá čtyřtabulková (vnitřní původní okna mají dolní křídla dělená na dvě tabulky, tak že jsou pak šestitabulková) osazená ve špaletách. Fasáda je svisle členěna pilastry (v přízemí bosovanými) a vodorovně nízkým soklem (z téměř kyklopského zdiva) profilovanou kordonovou a plochou korunní římsou, která ve spojení s plochými hlavicemi pilastrů tvoří jakýsi rám. Okna v patře mají zalamovanou nadokenní římsu a otvory v přízemí mají tuto římsu půlkruhovou dosedající na římsu patní, která je průběžná až k pilastrům a je podepřena vystouplou plochou. Východní vstupní podélné průčelí je šestiosé, rozdělené pilastry na 1+4+1 osu. Ve 4. ose v přízemí jsou dvoukřídlé levé dovnitř otvíravé v horní půli zasklené rámové dveře o osmi výplních se čtyřtabulkovým půlkruhovým nadsvětlíkem osazené ve špaletě. Okna v 5. a 6. ose jsou pouze jednoduchá – osvětlují schodiště. Jižní boční štítové průčelí je dvouosé, pilastry má pouze na nárožích, korunní římsa sleduje tvar střechy, uprostřed štítu je kruhové jednoduché devítitabulkové okno osazené ve špaletě se šambránou. Při jihozápadním nároží je v patře osazena lampa veřejného osvětlení. Západní podélné šestiosé ke kolejišti obrácené průčelí je členěno stejně jako průčelí východní, s tím rozdílem, že dveře má v 1. ose (jsou dvoukřídlé asymetrické pravé dovnitř otvíravé v horních dvou třetinách zasklené rámové o čtyřech výplních se čtyřtabulkovým půlkruhovým nadsvětlíkem osazené ve špaletě), ve 4. ose jsou dveře zazděny. K 5. a 6. ose je postaven výše uvedený novodobý přízemní přístavek, který má na bocích po dvoukřídlém okně (v severním průčelí doplněném v 1. ose dveřmi) a v čele dvě trojdílná trojkřídlá okna, všechny otvory mají výplně osazeny do špalet a jsou opatřena mřížemi. Severní boční štítové průčelí má pilastry na nárožích, korunní římsa sleduje tvar střechy, uprostřed štítu je kruhové jednoduché devítitabulkové okno osazené ve špaletě se šambránou, jinak je bez velkých otvorů, má pouze malá asi větrací otvory, nad kordonovou římsou dva a pod ní tři.