úzkorozchodná dráha Králův Dvůr - Beroun - Koněprusy

Podle projektu začínala dráha v Králově Dvoře, odtud vedla do Berouna a dále až k lomům do Koněprus. Nad Tetínem měla být odbočka k lomům na Damilu a v Koněprusích odbočka k lomu Kobyla. Pod návrším Zlatý Kůň byl navržen tunel dlouhý 246 m. Trať měla rozchod 760 mm, nejmenší poloměr oblouku 60 m, největší stoupání 30 promile. Podle původního projektu měla být dlouhá 12,6 km, ale pro nedostatek peněz u firmy Herget, nemohla tato postavit nákladiště na odbočce k Damilu. Při zahájení provozu 9.5.1898 měla potom celá trať délku 11,3 km. V Berouně byla postavena výtopna, administrativní budova a stanice se třemi kolejemi. Poblíž lomů pak byla zřízena nákladiště a v Berouně zase vlečky do vápenic. V Králově Dvoře se vápenec skládal u kusé koleje na začátku tratě. Poté se nakládal do malých vozíků a jimi se přímo zavážely šachtové pece nebo se vozíky spouštěly svážnou dráhou ke kruhovým pecím. Bezprostředně u seřaďovacího nádraží bylo překladiště na státní dráhu. Postupně byly stavěny další odbočky do lomů. Ve 30. letech 20. stol. za hospodářské krize byl provoz mírně utlumen, pokračoval ale ještě po 2. světové válce. Dráha byla úředně zrušena 31.12.1962. Lokomotivy a vozy byly rozprodány nebo sešrotovány, a svršek snesen. V dnešní době zůstaly v terénu patrné náspy na severní straně návrší Zlatý kůň, kilometrovník, přestavěný drážní domek a další drobné pozůstatky.