venkovský dům s ateliérem Míly Doleželové a Jiřího Mareše

Volně stojící zděný přízemní dům typického obdélníkového půdorysu postavený delší osou ve směru východ-západ doplňuje na západě kolmo navazující hospodářská část a ze severu přilehlý malý dvorek uzavřený vysokou ohradní zdí. Za stodolou se směrem k východu rozkládá trojúhelníková výseč nevelké zahrady ohraničené tradičním plaňkovým plotem s kamennými sloupky. Dům je vyzděn z kamene s převážně omítanými fasádami s přiznaným kamenným soklem. Střechy kryté taškou a směrem do dvora šablonovou krytinou jsou sedlové a při severním průčelí obytného stavení s výrazným přesahem, jenž vytváří kryté zápraží. Hladce omítané severní průčelí obytného stavení je opticky rozděleno vysokou kamennou zdí s brankou na východní polovinu orientovanou do uzavřeného dvora a západní polovinu situovanou do zahrady. Fasádu západní poloviny severního průčelí zdobí nástěnná malba Milenci od Bohumily Doleželové. Jižní průčelí s hrubě omítanou fasádou plynule přechází v navazující hospodářskou část stáje a kolmo orientované stodoly. Východní průčelí stodoly je při nároží opatřeno rozměrným sgrafitem Kristus v mandorle od Jiřího Mareše. Sgrafito je před nepřízní počasí částečně chráněno přesahující střechou podepřenou dvojicí dřevěných sloupů. Navazující hospodářská část je tvořena bývalou stájí a kolmo navazující stodolou s kolnou. Při jižním průčelí interiéru stodoly se nachází studánka. Nevelký dvůr vymezený částí severního průčelí obytného stavení s navazující hospodářskou částí a západním průčelím stodoly je ze zbývajících dvou stran uzavřen vysokou kamennou zdí opatřený vjezdovou bránou. Na zdi dvora se nacházejí rozměrné nástěnné malby od Bohumily Doleželové, které původně pokrývaly prakticky celou zeď. Vnější zeď orientovaná směrem do zahrady je zdobena sgrafitem Jiřího Mareše.