Vůz tvoří podvozky, hnací ústrojí, vozová skříň. Vozová skříň byla řešena jako aerodynamická samonosná celokovová konstrukce, která sestává z ocelové kostry svařované z tenkostěnných trubek a plechových výplní (střecha z pozinkovaného plechu spojeného nýtováním). Z vnitřní strany je skříň obložena překližkovými deskami potaženými tapetou. Dutiny mezi oplechováním a vnitřním obkladem vyplňují čtyři vrstvy izolačních desek Alfol. Plášť byl natřen v odstínu višňově červené (původně tmavší odstín, lesklá barva). Na obou čelech je vsazena řada pěti oken, střední trojice pevná a postranní otevíratelná. Na obou podélných stranách vsazena obdélná okna oddílů se zaoblenými rohy a dřevěným rámem, v dolní třetině pevná, v horní třetině posuvná. Na obou čelech jsou osazeny reliéfní státní znaky s dvouocasým lvem a velkými písmeny ČSD na jejich horním okraji od akademického sochaře Jana Nušla, které jsou odlity z elektronu (slitiny hořčíku a hliníku). Pod znakem bílou barvou nesprávný nápis M 290.001. Po stranách čela jsou dva kruhové návěstní reflektory, pod nimi ocelové desky narážedel. Na vrcholu čel nad středním oknem kruhová poziční lampa. Vstupní dveře na boku jsou označeny bílým nápisem „2“, „ČSD“, „fajčiari“/ “nefajčiari“. Vnitřní dispozice vozu: Uspořádání v podélné ose: 1.Stanoviště strojvedoucího, 2. Nástupní představek do nekuřáckého oddílu s kotlem a WC, 3. Otevřený nekuřácký oddíl, 4. Kuchyňka a přípravna, 5. Otevřený kuřácký oddíl, 6. Nástupní představek do kuřáckého oddílu s kotlem a WC, 7. Stanoviště strojvedoucího. Přibližně ve středu vozu jsou umístěny dvě malé místnosti oddělené středovou chodbičkou a posuvnými dveřmi s okénkem: 1. kuchyňka se zásobníkem vody (bojlerem Siemens), otvorem pro dřez a vestavěnými skříňkami a 2. přípravna s vestavěnými skříňkami a ledničkou, která je založena na principu boxů chlazených ledem vkládaným do kovových nádob. Skříňky obou místností mají kování k zamčení visacími zámky. Na středové místnosti symetricky navazují otevřené oddíly pro cestující. Menší, nekuřácký oddíl je vybaven polstrovanými dvousedadly s opěrkami (šířka 115,5 cm, 32 sedadel). Potah látkový, zelený. Dvojice dvousedadel vytvářejí oddíly s malým pevným stolkem pod oknem, který je osazen na konzole pláště skříně. Stolek je potažen hnědým linoleem. Pod stolkem jsou čtyřčlánková měděná topná tělesa krytá hliníkovým děrovaným plechem. Podél obvodových stěn probíhají nad horní hranou oken předsazené nosiče zavazadel tvořené kovovou konstrukcí vyplněnou síťkou vyplétanou z konopného provazce. Celý oddíl je průchozí středovou uličkou v podélné ose vozu. Stěny pokrývá červená tapeta z umělého pergamenu, strop bílá tapeta s hliníkovými lištami. Na stropě jsou osazeny v podélné ose hliníkové ventilační hlavice. Druhý, větší kuřácký oddíl (40 sedadel) byl řešen stejně jako nekuřácký, ale doplněn o hliníkové popelníky pod každým oknem. Tento prostor je v současné době zcela prázdný, bez vybavení. Obě čela vozu jsou řešena stejně. Stanoviště strojvedoucího je od nástupního prostoru odděleno stěnou kovové konstrukce s pletivem. Je vybaveno ovládacím pultem (přístrojovou deskou), křeslem (původně dvěma křesly, jedním pevným sklopným sedadlem strojvedoucího a přenosným sklopným sedadlem průvodčího). Na straně je osazena skříň stykačů s plnými dvířky. Do představku za stanovištěm strojvedoucího (pod kterým jsou umístěny nádrže na benzín) vedou z jedné boční strany vstupní dveře. Rohy oddělené oblou stěnou vyplňuje na jedné straně vytápěcí kotel (článkový kotel Ostrak pro topení koksem, ohřátá voda je potrubím rozváděná do měděných topnic v oddílech) a na straně druhé splachovací WC. Představek je oddělen od stanoviště strojvedoucího pletivovou stěnou. Ve střední podélné ose jsou umístěny dveře vedoucí z představku do otevřeného oddílu. Jsou dřevěné. Dubový rám kryje překližka s ořechovou dýhou, v horní části vsazeno okénko, kování hliníkové. Oba představky jsou řešeny identicky, se zrcadlově umístěnými místnostmi WC a kotle. Podvozky: Na dvou otočných dvounápravových podvozcích jsou umístěny pohonné soustavy tvořené spalovacím motorem, stejnosměrným generátorem a elektromotorem. Oba podvozky jsou stejné. V každém podvozku je jedna běžná náprava (vně) a jedna hnací náprava (ke středu vozu). Brzdy kotoučové. Hnací ústrojí: Dva hnací agregáty sestávají z čtyřtaktního benzinového motoru (vodou chlazený šestiválec), dynama a trakčního elektromotoru. Dvě nádrže pod představky mají obsah 220 l a oddíl reservní nádrže o obsahu 30 l.