Vyvýšená lávka nad kolejištěm je vytvořena z ocelové příhradové nýtované konstrukce krabicového průřezu, spočívající na čtyřech podporách uložených na betonové základy. Délka příhradové konstrukce je přes 120 m, má 3 pole, rozpon jednotlivých je tedy cca 40 m. Lávku na obou koncích zakončuje tříramenné schodiště. Nosná konstrukce lávky je z vysokých pásových příhradových nýtovaných nosníků spojených horními a dolními příčníky s horním a dolním ztužením, které tak vytvářejí uzavřený příčný krabicový profil. Příhradové nosníky jsou přímopásové, a jsou tvořeny obdélníkovými poli, zavětrovanými kříži. Svislice a podélné prvky nosníků jsou snýtované profily ze dvou úhelníků, svislice navíc s použitím krátkých plechů, obojí půdorysně do tvaru kříže. Diagonály jsou snýtovány ze dvou úhelníků do tvaru „T“ profilu. Nosníky jsou v každém poli nahoře a dole spojeny příčníky tvořenými dvěma úhelníky spojenými krátkými diagonálně osazenými plechy. Svislá i vodorovná pole jsou zavětrována diagonálami (ondřejskými kříži) tvořenými ze dvou snýtovaných úhelníků. Mostovka na lávce je novodobá ze svařovaných nosníků a povrchem z pororoštů uložená na dolní příčníky. Lávka je uložena na čtyřech podporách, které jsou tvořeny ocelovými konstrukcemi, přičemž dvě střední podpory jsou shodné konstrukce v čelním pohledu lichoběžníkového tvaru z nýtovaných nosníků profilu „I“ spojených diagonálami. Podpora na severovýchodní straně je tvořena ze čtyř sloupků, každý ze dvou snýtovaných úhelníků vzájemně spojených diagonálami (ondřejskými kříži) z úhelníků. Podpora na jihozápadní straně (u vlakového nádraží Čáslav) je tvořena dvěma složenými nosníky se dvěma dvojicemi úhelníků spojených kráktými „L“ profily. Ocelové sloupy jsou pomocí závitových tyčí a matic kotveny do betonových podstavců (základů), přičemž není vylouženo, že pod vrstvou betonu se nachází starší konstrukce. Na obou stranách lávky jsou osazena tříramenná schodiště s mezipodestami, s jedním výstupním ramenem a dvěma nástupními. Na severovýchodní straně jsou výstupní i obě nástupní ramena kolmá na mostovku, na straně jihozápadní je výstupní a jedno nástupní rameno přímočaré, navazující na mostovku, druhé nástupní rameno se otáčí do protisměru. Spodní části nástupních ramen jsou vždy betonové, zbylá část konstrukce schodišť je schodnicová, s bočními schodnicemi tvořenými ocelovými „U“ profily mezi nimiž jsou novodobé schodišťové stupně z pororoštů. Mezipodesty schodišť jsou podepřeny stejnou kostrukcí jako krajní severovýchodní podpora lávky. Zábradlí na schodištích jsou též novodobá, ze svařovaných profilů tvaru „L“ s výplní z tahokovu.