železniční most

Most se nachází v extravilánu, východně od obce Dolní Skrýchov na km 2,161 úzkokolejní železniční trati Jindřichův Hradec – Obrataň a přemosťuje údolní nivu řeky Nežárky. Svou osou je orientován zhruba SV – JZ. Most je konstruován jako ocelový příhradový, s horní mostovkou, o jednom poli, kolmý s křídly. Přímá příhradová konstrukce je nýtovaná. Vodorovné nosníky mají tvar obráceného T o šířce 36cm, horní a dolní část je propojena jedenácti stojkami, konstrukce je na všech stranách diagonálně zavětrována L profily. Konstrukce je ve středu stažena dvěma ocelovými svorníky. Most je z důvodu pochůznosti rozšířen, postraní chodníky jsou vyneseny šikmými konzolami, ke kterým je v horní části připevněno oboustranné zábradlí. Ocelová konstrukce je opatřena krycím nátěrem šedého odstínu, však ve velmi špatném stavu. Příhradové nosníky jsou vyneseny jednou odsazenými pobřežními pilíři šířky 3,76 m, s předsazením před křídla o 1,17 m, které jsou řádkově vyzděny z kamenných bosovaných kvádrů o výškách 31 až 39 cm. Vnější spáry jsou vyplněny betonem. Ve druhé řadě kvádrů pilíře od terénu je vynechán odvodňovací otvor. Samotné uložení nosníků na mohutné kamenné desky výšky 47 cm, uložené na odsazení pilíře, je pomocí ocelových pohyblivých patek. Ke pilířům jsou přizděna šikmá křídla o délkách cca 8,50 m, se skloněnou lícní rovinou, které jsou v koruně obloženy opracovanými kamennými kvádry šířky 41 cm, v dolní části hrany křídel je vytvořena jakási 28 cm dlouhá lavička s umně vytesaným nárožním kvádrem s vytesanou okrajovou linkou. Kamenné řádkové zdivo křídel je odvodněno vždy dvěma odtokovými otvory. Plocha křídel je silně porostlá mechem. Jednokolejný svršek je uložen na pražcích, které jsou vynášeny příčnými nosníky. Prostor mezi oběma kolejnicemi je vyplněn ocelovými koryty. Koryto řeky v místě pod mostem je neupraveno, tok k mostu přitéká od JJV.