železniční most

Most je situován východně od obce na železniční trati Horní Cerekev - Tábor na km 56,722 a přemosťuje údolní nivu s Chotčinským potokem. Osou je orientovaný SV-JZ. Je konstruován jako kolmý, z režného kamenného zdiva, o devíti mostních otvorech, bez křídel. Délka mostu je 135,00 m, šířka 7,54 m, výška 28,11 m, délka přemostění 120,05 m. Opěry a pilíře jsou kónické, směrem dolů se rozšiřující, zděné z velkého lomového kamene, jehož lícní plocha je v mnoha případech bosována, spáry betonové. Půdorysné rozměry pilířů nejsou stejné, směrem ke středu mostu se zvětšují. Největší výška středního pilíře je 20,41 m. Vždy tři krajní mostní otvory nemají tuto výšku, která je snížena přirozeným zemník svahem. V horní části, pod patami oblouků, je osazeno pět kusů prostých kamenných krakorců o výšce 52 cm a šířce 40 cm. Ty sloužily při stavbě mostu k podchycení ramenátů. Nároží mají začištěný svislý proužek. Polokruhové klenby mají u sedmi oblouků z jihovýchodní strany shodné rozpětí 12,00 m, dva poslední na severozápadní straně však pouze rozpětí 8,00 m. Vrcholnice všech oblouků je vodorovná a ve stejné výšce, 1,70 m pod horní hranou římsy. Nároží oblouků jsou provedena klenáky z nahrubo opracovaného lomového kamene, většinou bosovaného, nejstejných délek. Dimenze klenby je od 80 do 110 cm, mnohdy složena ze dvou kvádrů nad sebou. podhled oblouků z lomového kamene s rovnými lícními plochami. Viditelný průsak povrchové vody, jež vytěsnila z pojiva vápenec, který pokrývá v mnoha místech líc zdiva a tvoří krápníčky. Most vrcholí korunou z tesaných kamenných desek tl. 35 cm, šířky 58 cm, nestejných délek a přesahem před líc zdiva čela o cca 9 cm. Vnější horní hrana desek je okosena. V koruně ukotveno zábradlí z ocel. L profilů výšky 110 cm. Most má pouze svahová kuželovitá křídla ze zeminy, obložené kamenem. Pod středním obloukem protéká potok, pod čtvrtým obloukem od jihovýchodu vede prašná cesta.