železobetonový most

Most je situován u severovýchodního okraje historického jádra města, mezi ulicemi Protifašistických bojovníků a Tyršova, na silnici II/135 ve směru na Zvěrortice. Most má silniční číslo. 1351-1. Most přemosťuje Černovický potok. Nosnou konstrukci mostu tvoří dva železobetonové oblouky o výšce vzepjetí 5,30m, na koncích vodorovně protažené do oblých zídek výšky 1,00 m (Langrův oblouk). Průjezdný profil mezi oblouky je 6,30 m. Boční plochy oblouků jsou členěny mělkými obdélnými vpadlinami, kopírujícími jejich zakřivení. Oblouky jsou v horní části příčně ztuženy třemi příčníky (táhly). Každý oblouk má třináct táhel (sloupků), na kterých je zavěšena železobetonová mostovka s devatenácti příčnými trámy a dvěma krajními podélnými trámy. Celá konstrukce je kluzně uložena na pobřežních betonových opěrách z prostého betonu, šířky 7,30 m a výšky 2,25 m. Most je na obou stranách rozšířen chodníky, které jsou vyneseny konzolami s konkávně prohnutými spodními plochami. Chodníková deska je na vnější dolní části opatřena překapníkem. Chodník je na vnější straně opatřen železným zábradlím s devatenácti okrasně převýšenými úseky. Zábradlí je na koncích mostu zasazeno do čtverhranných sloupků se soklem a krychlovou, nízkým jehlanem zakončenou hlavicí. Další zábradlí vyplňuje volný prostor mezi sloupky na straně k vozovce. Zábradlí je opatřeno rycím nátěrem světle zelené barvy. Vozovka na mostě je živičná, šířky 5,20 m, chodníky betonové se speciální protiskluzovou úpravou. Dovolené zatížení mostu je upraveno dopravní značkou na 32 tun s dodatkovou tabulkou pro jedno vozidlo na 40 tun. Na západní straně je pod chodníkovou deskou vedeno potrubí. Potok přitéká k mostu od východu. Poslední oprava mostu byla realizována v roce 1999. Podél východní strany mostu je na železných konzolách vedeno potrubí.